Klimaatactie

Welke doelen zal je bereiken op deze pagina?

  1. Je leest een cartoon stap voor stap aan de hand van de gegeven instructiefiche.
  2. Je schrijft je eigen stelling aan de hand van de gegeven instructiefiche.
  3. Je geeft je eigen mening over de stellingen van je klasgenoten door ze al dan wel of niet te "liken".
  4. Je rekent met gewichten en geld door de twee boodschappenlijstjes te vergelijken.

1. De cartoon

We bekijken enkele cartoons. Lees de instructiefiche hieronder en maak de opdracht.

Opdracht: Lees nu zelf de onderstaande cartoons. Volg hiervoor de stappen op de instructiefiche.

1

2

3

4

5

Je kiest 3 cartoons uit. Noteer hieronder alle stappen uit de instructiefiche om een cartoon te lezen. Vergeet het nummer van de cartoon niet te noteren. Druk daarna op indienen.

2. Stellingen

We spelen het stellingen-spel. Lees de instructiefiche hieronder en maak daarna de opdracht.

Opdracht: Schrijf zelf een stelling over:

1.  wat jij doet of kan doen om de klimaatverandering tegen te gaan. 

of

2. Je eigen mening over de klimaatverandering.

Zet je stelling in de padlet hieronder. Vergeet je naam niet te vermelden. Bekijk ook de stellingen van je klasgenoten en geef ze een "like" als je het met hen eens bent. 

Gemaakt met Padlet

3. Boodschappenlijstje

Opdracht: Vergelijk de 2 onderstaande boodschappenlijstjes. Vul daarna je antwoorden in op de educaplay.

Wil jij meer weten over wat jij kan doen of wat anderen doen voor het klimaat ? Kijk dan zeker eens bij "extra". 

Wil je kijkje nemen op de instagram van "Youth for climate" (de klimaatspijbellaars)? Klik dan op onderstaande afbeelding.

Je hebt weer een pagina afgerond, goed zo! Klik op "afsluiten" om naar de laatste pagina van het leerpad te gaan.

Het klimaat, PAV, Florence Vriamont, Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin